Kayıt İşlemleri - Hakkari Üniversitesi
Prof. Dr. Fuat TANHAN (Düzenleme Kurulu Başkanı)
Nurettin Yılmaz (İl Milli Eğitim Müdürü)
Prof. Dr. Musa GENÇCELEP (Hakkari Üniversitesi Rektörü)
Ali ÇELİK (Hakkari İl Valisi) (Tensipleri doğrultusunda)
DAVETLİ KONUŞMACI
Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Hacettepe Üniversitesi
Konu: Geleceğin Eğitimi ve Toplumsal Dönüşüm : Dijital Becerilerle Yeni Roller
Moderatör
Prof. Dr. Murat KAYRİ
Panelistler
Konu: Aile, eğitim ve geleceğimiz
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
36 |
Galip BEDİR İbrahim BENEK* |
Educational Expectations at SAC: A Qualitative Study on Parents of Students Who Have Gained New Registration Rights |
91 |
Kemal KAYA |
A Study on Family and Gender Roles in A Fifth Grade Social Studies Textbook |
35 |
Fırat KESKİN* Berjin KORKMAZ |
Parental Strategies for Managing Children’s Digital Engagement in the Digital Age |
26 |
Fırat ÜNSAL* Zafer Korkmaz |
The Brain Rot Phenomenon: Exploring Cognitive and Psychological Outcomes of Digital Overuse in University Students |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
90 |
İbrahim Halil DEMİR Feyza YILDIRIMÇAKAR* |
Çocuklara Yönelik İrade Eğitimi: Jules Payot Perspektifi |
23 |
Şükrü ERVAN* Recep ÖZDAĞ |
Olumsuz Medya İçerikleri Üzerinden Türkiye’de Aile, Eğitim ve Çocuk Alanlarının Durum Analizi |
85 |
Furkan YÜCE |
Türkiye’de Aile Katılımının Değerler Eğitimi Üzerindeki Etkisi: Literatür Taraması ve Uygulamalara Yönelik Öneriler |
44 |
Rıdvan SÖĞÜT* İlhan ÇİÇEK Fuat TANHAN |
Üniversite Öğrencilerinde Problemli Sosyal Medya Kullanımının Aile Çatışması ve Psikolojik Uyum Problemlerine Etkisi |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
3 |
Gülşah AKGÜN |
Aile, Kültür ve Yas: Uzamış Yas Bozukluğunda Kültürel Aidiyetin Rolüne İlişkin Literatür Taraması |
15 |
Nigar Kara* Celal Aslan |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde Aile Eğitimi Konulu Dijital İçerikler Üzerine Bir Değerlendirme |
21 |
Mehmet Selim BOR |
Felsefi Eğitim ve Çocuk: Eleştirel Düşünme ile Yaratıcılığın İnşası |
93 |
Bayram İPEK |
Aile Entegrasyonu Yoluyla Erdemli ve Yetkin İnsan Yetiştirme: Türkiye Yüzyılı Maarif modelinde Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi ile Aile Bütünlüğünün Teorik Analizi |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
32 |
Ali Can GÖZCÜ* Yunus EROĞLU |
Kariyer Planlamasında Ailenin Rolü: Hakkari’de Mesleki Eğitim Öğrencileri Üzerine Nitel Bir Araştırma |
55 |
Serkan ORUÇ |
Dijital Ebeveynlikten Dijital Eşlikçiliğe: Ailelerin Çocukların Eğitim Süreçlerindeki Rolünün Dönüşümü |
12 |
Pınar YÜRÜR Gülsüm ARSERİM* |
Dijital Çağda Çocuk ve Aile: Okuryazarlık Düzeyleri ile Ebeveyn Farkındalıklarının İncelenmesi |
66 |
Taha Yasir Cevher* Faruk Kayman |
Okuma Kültürünün Gelişiminde Ailenin Rolü |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
43 |
Faruk Kayman* Taha Yasir Cevher |
Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Motivasyonunda Aile Katılımının Rolü: Öğrenci, Veli ve Öğretmen Görüşleri |
39 |
Fatih ERAY*, Yunus Savaşlı |
Oyun Kültüründeki Dijital Dönüşümün Ortaokul Sosyal Dinamiklerine Yansımaları |
74 |
Serveh DADRAS |
İletişim Becerileri Eğitiminin Genç Çiftlerde İlişki Kalitesinin İyileştirmesi ve Empati Düzeyinin Artırmasına Etkisi |
88 |
Esma SEÇİLMİŞ M. Serkan GÜNBATAR |
Dijital Öğretmen Yeterliliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi |
65 |
İhsan İrem HASTA |
Okul Öncesi Eğitimde Hologram Teknolojisinin Almanca Kelime Öğretiminde Etkisi |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
31 |
Şükrü ERVAN* Harun KARAMAN |
Siber Güvenlikle Genişleyen İnsan Hakları ve Dijital Okuryazarlık |
40 |
Mehmet Ali YÜCE*, Kübra GÜLMEZ, Yusuf Hamza ÇEVİK |
Dijital Kütüphane Sisteminin Ortaokul Kademesinde Kitap Okuma Alışkanlığına Etkisi |
70 |
Galip BEDİR*, Fuat TANHAN, Mehmet ŞATA |
Dijital Travma Ölçeği (DTÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
92 |
Alper DURUKAN*, Betül ZEKİOĞLU, Şeyma İLGÖZ, Merve ÇELİK |
Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
5 |
Fatih KANCINAR* Halil İbrahim ÖZOK |
Yapay Zekâ Kullanan Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Tembellik Eğilimlerinin Öz Yeterlik Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi |
50 |
Emine ALPASLAN |
Trb2 Bölgesinde Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Hakkâri İli Örneği |
68 |
Zeynep BOSTANCI Cemre KESİCİ* |
Eğitimde Fırsat Eşitsizliği ve Çözüm Önerileri |
11 |
Edanur AYTEKİN Gülsüm ARSERİM* |
Çocuklarda Dijital Riskler: Rutinler ve İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
4 |
İshak GÖÇ, Musab Kadir GELİNCİK, Ayhan EKİCİ, Ali Arvan TOZUN |
İlkokul Matematik Eğitiminde Yeni Bir Oyun Tasarımı: Küp Açınımı Zekâ Oyunu |
56 |
Hakan DURĞUN*, Muhlis CEYLANİ, Doğa DURĞUN |
Eğitimde Bölgesel Farklılıkların Azaltılmasına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri (Van İl Örneği |
25 |
Servet ABO* Naciye AYNAS |
Değerler Eğitimi ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Öğretmen Perspektifinden Bir Değerlendirme |
72 |
Esra EMEKLİ, Emine Nur ORHAN, Mehmet ŞATA* |
Yapay Zekâ ile Yüzleşme: Yapay Zekaya Yönelik Korku Ölçeği Geliştirme Çalışması |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
6 |
Abdulkadir SAĞLAM*, Ömer ERBASAN, Gökçe SAĞLAM |
Compatibility of Türkiye's Century Education Model with Quality Education, One of the Sustainable Development Goals |
13 |
Hayati ÇAVUŞ Abdulkadir SAĞLAM* |
Learning Dynamics of Generation Z Students: A Perspective on the New Generation Student and The New Generation Learner |
45 |
Emrah KULTAS* Adnan TURĞUT |
Sınıf Öğretmenlerinin İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersine İlişkin Görüşleri |
63 |
Enes KAPLAY*, İbrahim AÇAR, Evin ÖZDEMİR, Halil KAMIŞLI |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin Sınıftaki Yansımaları: Öğretmen Görüşleriyle Yeni ve Eski Programların Karşılaştırmalı Analizi |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
18 |
İshak GÖÇ* Ahmet AKBABA |
Değerlere Göre Yönetim ve Örgütsel Adalet İlişkisinin İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Algılarına Göre İncelenmesi |
46 |
Emrah KULTAS* Vedat SARITAŞ |
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kelime Oyunlarının Etkisi |
83 |
Sefer BOR* Evin TAŞ BOR |
Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Divan Edebiyatı: Yeni Maarif Modeli Bağlamında Tematik Yaklaşım ve Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntemleri |
95 |
İbrahim Halil DEMİR Rabia Nur DİNCİ |
Mesnevi’de Nefis Terbiyesi: Aile Eğitimine Yönelik Manevi Bir Yolculuk |
76 |
Erdi YAĞAN*, Mirhan Siraç ATALAY, Berrak Pori TURGUT |
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğreniminde Steam Etkinliklerinin Kullanımı: Bir Bilsem Uygulaması |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
7 |
Aslıhan ALAV |
Aileden Okula: Sağlıklı Beslenme ve Fonksiyonel Gıdaların Eğitimdeki Rolü |
37 |
Serkan ERDOĞAN* Mehmet Talha KALKAN |
İklim, Coğrafya ve Merkezileşme Bağlamında Tanzimat Döneminde Osmanlı Eğitiminin Ekolojik Sorunları: Hakkâri Örneği |
38 |
Selçuk YORULMAZ* Süleyman YILMAZ |
Aksaray Üniversitesine Yerleşen Öğrencilerin Mekânsal Dağılımları |
54 |
Altun ALTUN |
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma: Türkiye’nin Yumuşak Gücü |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
14 |
Zöhre KAYA, Merve UZUN, Ferdi YAĞAN* |
Duygu Düzenleme Psikoeğitim Programının Okul Öncesi Çocuklarda Duygu Düzenleme ile Yalnızlık ve Sosyal Memnuniyetsizlik Üzerine Etkisi |
20 |
Zöhre KAYA, Emine Nur ORHAN, Ferdi YAĞAN* |
Oyun Terapisiyle Bütünleştirilmiş Grupla Psikolojik Danışmanın İlkokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeyine Etkisinin İncelenmesi |
33 |
Halil KAMIŞLI* Arzu UÇAR |
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Eğitimi: Aile ve Öğretmen Odaklı Bir Model |
41 |
Ayşegül AYYILDIZ ASİL* Neşe ATAMAN BOR |
Aile İçi Şiddet Üzerine Küresel Araştırmaların Bibliyometrik Analizi |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
71 |
Güler ÇETİN, Merve UZUN, Mehmet ŞATA* |
Yapay Zekâ Önyargı Ölçeğinin Geliştirilmesi |
57 |
Melis Berçem YÜCE |
Almancayı Öğrendikçe Kullan(Ama)Mak: Almanca Öğretmen Adaylarının Dil Yeterliği ile Alan Bilgisi Anlayışına Akademisyen Bakışı |
69 |
Serkan ÇAKAN*, Kerime ÇAKAN, Vezir AYBAR, Boran ERÇİK |
Ailece İngilizce |
94 |
Saim GÜNDOĞAN |
Bilgiye Ulaşma Yolu Olarak Cehaletin Kabulü: Sokratik Paradigma |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
27 |
Hazal YÜKSEKKAYA*, Sümeyye CUMAOĞLU |
Learning Difficulties in The Differential Equation |
28 |
Hazal Yüksekkaya *, Hazım AKDOĞAN |
Some Mathematical Modeling of Delayed Differential Equations |
59 |
Abdullah YOLDAŞ Fırat KESKİN* |
Tracing The Discourse of Tasks: A Corpus-Based Exploration of TBLT In ELT Research (2000–2025) |
62 |
Mostafa Zarean*, Khalil Esmaeilpour, Nazanin Farsadbakhsh |
Predicting Dimensions of Perfectionism Based on Perceived Parenting Styles in Students: Evaluation of the 2×2 Model |
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
22 |
Özlem ÇEVİK |
Mevlana’nın Mesnevisi’ndeki “Arayan Adam”, “Diken Eken Adam”, “Hayvanların Dilini Anlayan Adam” Hikayelerinin Masal Terapi Açısından İncelenmesi |
53 |
Nilay KINAY CİVELEK |
Şemseddin Sivasî’nin Pendnâmesi’nde Bulunan Değerler |
67 |
Ayşe ERTUŞ |
The Role and Importance of Education in Refik Özdek’s Works Avşaroğlu, Yüreğim Yanardağ, And Gözyaşi İncisi |
94 |
Süleyman KASAP Behnaz EMAMVIRDI |
The Correlation Between AI Writing Tool Dependency and Foreign Language Anxiety in EFL Learners |
Güzel Sanatlar Fakültesi Müzik
Quartet (Klasik Müzik)
Keman: Dr. Öğr. Üyesi Cemil Kürşat Karadeniz
Keman: Delil Akdağ
Viyola: Dr. Öğr. Üyesi Siyar Köksal
Çello: Dr. Öğr. Üyesi Dr. Semih Coşkun
Pop Müzik ve Türk Halk Müziği Ekibi
Elektro Gitar: Umut HARMANCI
Akustik Gitar/Solist: Sedat ÇİFTÇİ
Keman: Delil AKDAĞ
Klavye: Şahan TAŞ
Bağlama: Hüseyin TAŞEL
Ritim: Berivan ÇİÇEK
DAVETLİ KONUŞMACI
Doç. Dr. Heather R. Kennedy
Nebraska Kearney Üniversitesi
Konu: Aile Hayatı: Belirsiz Kayıp Teorisine Giriş
DAVETLİ KONUŞMACI
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Şirin Demir
Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Konu: Hızlandırılmış ve Sıkıştırılmış Epistemik Sistemlerin Çöküşü: Yavaşlatılımış, Optimal ve Doğal Nöro-Epistemik Paradigmalara Doğru
DAVETLİ KONUŞMACI
Doç. Dr. Ümüt Arslan
Nebraska Kearney Üniversitesi
Konu: Aileler Öncelikli: Ekran Süresi Artarken Duygusal Zekâyı Güçlendirmek
Değerli Katılımcılar,
TRB2 Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (TRB2-ICES) çevrim içi bildiri sunum oturumlarının Zoom platformu üzerinden gerçekleştirileceğini bildirmekten memnuniyet duyarız.
Tüm oturumlara tek bir Zoom bağlantısı üzerinden katılım sağlanacaktır.
Oturumlara katılım için erişim bilgileri aşağıda yer almaktadır. Zoom’a giriş yaptıktan sonra, ilgili bildirinin bulunduğu salonu seçerek katılım sağlayabilirsiniz.
Zoom Link: https://zoom.us/j/5140219818?pwd=VsEA9mhDLoEmqTrAdpLQMaJWXFwIKh.1
Toplantı Kimliği (Meeting ID): 514 021 9818
Parola (Passcode): 656565
Tüm katılımcılarımızdan, oturumlar öncesinde bağlantı ve teknik hazırlıklarını tamamlamalarını rica ederiz. Kongrenin akademik bütünlüğünü korumak amacıyla, sunum yapmadığınız veya tartışmaya katkı sağlamadığınız sürece mikrofonlarınızın kapalı olmasına özen gösteriniz.
Zoom Link: https://zoom.us/j/5140219818?pwd=VsEA9mhDLoEmqTrAdpLQMaJWXFwIKh.1
Toplantı Kimliği (Meeting ID): 514 021 9818
Parola (Passcode): 656565
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
2 |
Fırat Erol |
Afetlere Hazırlıkta Aile İçi Eğitim ve Okul Programlarının Katkısı: Hakkâri Örneği |
87 |
Anita KINA EKİCİ*, Numan ERTAŞ, Ayhan EKİCİ |
Halayların Psiko-Sosyal Etkileri: Hakkâri Örneğinde Kültürel ve Sosyal Bir Değerlendirme |
84 |
Siyar KÖKSAL |
Müzik Eğitiminde Aile Desteği: Çocuğun Gelişimi ve Bağlamsal Dinamikler |
81 |
Alican KAYA |
Öğrencilerde sosyallik ve iş birliği ilişkisi: Duygusal kontrol aracı rolü |
29 |
Berfin ASLAN* Naciye AYNAS |
Eğitimde Eşitlik: Kapsayıcı Eğitim Üzerine Öğretmen Görüşleri |
Zoom Link: https://zoom.us/j/5140219818?pwd=VsEA9mhDLoEmqTrAdpLQMaJWXFwIKh.1
Toplantı Kimliği (Meeting ID): 514 021 9818
Parola (Passcode): 656565
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
9 |
Sinan KESKİN |
Öğretmenlerin Mobbing Maruziyeti ve Mobbingin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi |
19 |
Sevgi YILDIZ, Mert Hasan CEYLAN, Kadir TUNÇ, Şenay DÜNDAR |
Paylaşmak ya da Paylaşmamak: Sosyal Medya Fenomeni Öğretmenlere Yönelik Veli Görüşleri |
30 |
Necla CANLI YİĞİT Tunay BİLGİN |
İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Çoklu Temsil Kullanımı ile İlgili Görüşleri |
49 |
Mehmet Akif Ersöz |
Bedensel Engelli İlkokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştığı Güçlüklere Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi |
52 |
Esin MÜHİRCİ* Elif ERTEM AKBAŞ |
An Analysis of The Concept of Area in Middle School Mathematics Textbooks Based on The Revised Bloom’s Taxonomy |
Zoom Link: https://zoom.us/j/5140219818?pwd=VsEA9mhDLoEmqTrAdpLQMaJWXFwIKh.1
Toplantı Kimliği (Meeting ID): 514 021 9818
Parola (Passcode): 656565
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
60 |
Mehmet Sıddık VANGÖLÜ Memet Ali PADIR Volkan TAYİZ* |
Ebeveyn Phubbing’inin Ergenlerin Psikolojik Uyumuna Etkisi: Problemli Sosyal Medya Kullanımı ve Algılanan Sosyal Desteğin Rolleri |
79 |
Mehmet Şirin DEMİR* Fatime ERZEN |
Ailesel ve Örgütsel Refahın Ahlaksal, Manevî Temelleri: İnterdisipliner Bir Perspektif |
17 |
Celal ASLAN Şayla YILDIRIM Talha ÇIÇEK* |
Türk Sinema ve Dizilerinde Aile Kavramlarının Kullanımına Dair Analitik Bir Bakış |
34 |
Gizem TAYAN* Celal ASLAN |
Sinemada Aile ve Eğitim İlişkisi: The Breakfast Club Örneği |
47 |
Fatma GÜNGÖRER |
Trb2 Bölgesi’nde Kız Çocuklarının Eğitime Erişimine Yansıyan Eşitsizlikler ve Sosyo-Kültürel Etmenler |
Zoom Link: https://zoom.us/j/5140219818?pwd=VsEA9mhDLoEmqTrAdpLQMaJWXFwIKh.1
Toplantı Kimliği (Meeting ID): 514 021 9818
Parola (Passcode): 656565
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
58 |
Sidar BOR* Mehmet Şirin Demir |
Aileden Okula Ahlak Eğitimi: İnterdisipliner Bir Perspektif |
61 |
Merve ÜNAL |
Eğitimin İlk Sınıfı: Ailenin Görünmez Müfredatı |
64 |
İbrahim ÇAVAŞ |
Köy Okullarında Velinin Eğitime Katkısı |
86 |
Muhammed ÖZCAN |
Ebeveyn Tutumları ve Çocukların Eğitim Sürecindeki Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki |
50 |
Emine ALPASLAN |
Trb2 Bölgesinde Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Hakkâri İli Örneği |
Zoom Link: https://zoom.us/j/5140219818?pwd=VsEA9mhDLoEmqTrAdpLQMaJWXFwIKh.1
Toplantı Kimliği (Meeting ID): 514 021 9818
Parola (Passcode): 656565
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
10 |
Sanem ŞEHRİBANOĞLU* |
Statistics on Cyberbullying |
77 |
Halil İbrahim ÖZOK Buse TÜRKÖZÜ* |
Ailede Psikolojik Güvenlik: Çocukların Eğitim Süreçlerine Katkısı Üzerine Bir İnceleme |
82 |
Halil İbrahim ÖZOK Mahsum EŞSİZER* |
Psikoterapi Süreçlerinde Yapay Zekâ Destekli Seans Planlaması: Seans Notu Analitiğine Dayalı Klinik İş Akışı Üzerine Bir Literatür İncelemesi |
80 |
Sefacan TURAN Alican KAYA |
Belirsizliğe Karşı Tahammülsüzlük, Dindarlık ve İntihar Bilişleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Aracı Model |
51 |
Busra SUSAM |
Uncovering Determinants of Student Achievement via Machine Learning Approaches |
24 |
Furat HASAN |
Posttraumatic Growth and Grief Experiences in Yazidi Women Post-Genocide |
Zoom Link: https://zoom.us/j/5140219818?pwd=VsEA9mhDLoEmqTrAdpLQMaJWXFwIKh.1
Toplantı Kimliği (Meeting ID): 514 021 9818
Parola (Passcode): 656565
No |
Yazar |
Bildiri Adı |
16 |
Çiğdem Müge HAYLI * Dilek DEMİR KÖSEM |
Çocuklarda Beslenme, Obezite ve Uyku Sorunlarına İlişkin Ailelere Yönelik Verilen Eğitimin Önemi |
89 |
Mansur KILIÇ* Engin TURĞUT |
Aile ve Çocuk İçin Bir Risk Faktörü: Babalarda Doğum Sonrası Depresyon |
73 |
Halil İbrahim ÖZOK Volkan TAYİZ* |
Dijital Bağımlılık, İçselleştirilmiş Davranışlar, Ruh Sağlığı ve Öznel Mutluluk Arasındaki İlişkiler: Bir Korelasyonel İnceleme |
75 |
Nigar HUSEYNOVA |
Azerbaycanda okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. |
78 |
Fuat TANHAN Hazal DEYMEZ* |
Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamalarının Aşırı Kullanımı Üzerine Derleme Çalışması |
Saat |
Program |
08.00 |
Hakkari'den Hareket - Kalkış Noktaları |
09.00 - 10.30 |
Yüksekova'da kahvaltı |
10.30 |
Şemdinli'ye hareket |
12.00 - 13.30 |
Serbest Zaman |
13.30 - 16.00 |
Şemdinli Nehri Gezi - Teras Gezi |
16.00 - 17.30 |
Akşam Yemeği |
17.30 |
Şemdinli > Hakkari Hareket |
20.00 |
Hakkari'ye varış |