Registration Process - Hakkari University
Prof. Dr. Fuat TANHAN (Chair of the Organizing Committee)
Nurettin Yılmaz (Hakkari Provincial Director of National Education)
Prof. Dr. Musa GENÇCELEP (Rector of Hakkari University)
Ali ÇELİK (Governor of Hakkari)
INVITED SPEAKER
Prof. Dr. Süleyman Sadi SEFEROĞLU
Hacettepe University
Topic: Education of the Future and Social Transformation: New Roles with Digital Skills
Moderator
Prof. Dr. Murat KAYRİ
Panelists
Topic: Family, education, and our future
No |
Author |
Paper Name |
36 |
Galip BEDİR İbrahim BENEK* |
Educational Expectations at SAC: A Qualitative Study on Parents of Students Who Have Gained New Registration Rights |
91 |
Kemal KAYA |
A Study on Family and Gender Roles in A Fifth Grade Social Studies Textbook |
35 |
Fırat KESKİN* Berjin KORKMAZ |
Parental Strategies for Managing Children’s Digital Engagement in the Digital Age |
26 |
Fırat ÜNSAL* Zafer Korkmaz |
The Brain Rot Phenomenon: Exploring Cognitive and Psychological Outcomes of Digital Overuse in University Students |
No |
Author |
Paper Name |
90 |
İbrahim Halil DEMİR Feyza YILDIRIMÇAKAR* |
Çocuklara Yönelik İrade Eğitimi: Jules Payot Perspektifi |
23 |
Şükrü ERVAN* Recep ÖZDAĞ |
Olumsuz Medya İçerikleri Üzerinden Türkiye’de Aile, Eğitim ve Çocuk Alanlarının Durum Analizi |
85 |
Furkan YÜCE |
Türkiye’de Aile Katılımının Değerler Eğitimi Üzerindeki Etkisi: Literatür Taraması ve Uygulamalara Yönelik Öneriler |
44 |
Rıdvan SÖĞÜT* İlhan ÇİÇEK Fuat TANHAN |
Üniversite Öğrencilerinde Problemli Sosyal Medya Kullanımının Aile Çatışması ve Psikolojik Uyum Problemlerine Etkisi |
No |
Author |
Paper Name |
3 |
Gülşah AKGÜN |
Aile, Kültür ve Yas: Uzamış Yas Bozukluğunda Kültürel Aidiyetin Rolüne İlişkin Literatür Taraması |
15 |
Nigar Kara* Celal Aslan |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nde Aile Eğitimi Konulu Dijital İçerikler Üzerine Bir Değerlendirme |
21 |
Mehmet Selim BOR |
Felsefi Eğitim ve Çocuk: Eleştirel Düşünme ile Yaratıcılığın İnşası |
93 |
Bayram İPEK |
Aile Entegrasyonu Yoluyla Erdemli ve Yetkin İnsan Yetiştirme: Türkiye Yüzyılı Maarif modelinde Erdem-Değer-Eylem Çerçevesi ile Aile Bütünlüğünün Teorik Analizi |
No |
Author |
Paper Name |
32 |
Alican GÖZCÜ* Yunus EROĞLU |
Kariyer Planlamasında Ailenin Rolü: Hakkari’de Mesleki Eğitim Öğrencileri Üzerine Nitel Bir Araştırma |
55 |
Serkan ORUÇ |
Dijital Ebeveynlikten Dijital Eşlikçiliğe: Ailelerin Çocukların Eğitim Süreçlerindeki Rolünün Dönüşümü |
12 |
Pınar YÜRÜR Gülsüm ARSERİM* |
Dijital Çağda Çocuk ve Aile: Okuryazarlık Düzeyleri ile Ebeveyn Farkındalıklarının İncelenmesi |
66 |
Taha Yasir Cevher* Faruk Kayman |
Okuma Kültürünün Gelişiminde Ailenin Rolü |
No |
Author |
Paper Name |
43 |
Faruk Kayman* Taha Yasir Cevher |
Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Dersine Yönelik Motivasyonunda Aile Katılımının Rolü: Öğrenci, Veli ve Öğretmen Görüşleri |
39 |
Fatih ERAY*, Yunus Savaşlı |
Oyun Kültüründeki Dijital Dönüşümün Ortaokul Sosyal Dinamiklerine Yansımaları |
74 |
Serveh DADRAS |
İletişim Becerileri Eğitiminin Genç Çiftlerde İlişki Kalitesinin İyileştirmesi ve Empati Düzeyinin Artırmasına Etkisi |
88 |
Esma SEÇİLMİŞ |
Dijital Öğretmen Yeterliliklerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi |
65 |
İhsan İrem HASTA |
Okul Öncesi Eğitimde Hologram Teknolojisinin Almanca Kelime Öğretiminde Etkisi |
No |
Author |
Paper Name |
31 |
Şükrü ERVAN* Harun KARAMAN |
Siber Güvenlikle Genişleyen İnsan Hakları ve Dijital Okuryazarlık |
40 |
Mehmet Ali YÜCE*, Kübra GÜLMEZ, Yusuf Hamza ÇEVİK |
Dijital Kütüphane Sisteminin Ortaokul Kademesinde Kitap Okuma Alışkanlığına Etkisi |
70 |
Galip BEDİR*, Fuat TANHAN, Mehmet ŞATA |
Dijital Travma Ölçeği (DTÖ): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması |
92 |
Alper DURUKAN*, Betül ZEKİOĞLU, Şeyma İLGÖZ, Merve ÇELİK |
Öğretmen Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Teknolojik Pedagojik Alan Bilgileri ile Kişilik Özellikleri Arasındaki İlişki |
No |
Author |
Paper Name |
5 |
Fatih KANCINAR* Halil İbrahim ÖZOK |
Yapay Zekâ Kullanan Üniversite Öğrencilerinde Psikolojik Tembellik Eğilimlerinin Öz Yeterlik Kuramı Çerçevesinde İncelenmesi |
50 |
Emine ALPASLAN |
Trb2 Bölgesinde Eğitim ve Kalkınma İlişkisi: Hakkâri İli Örneği |
68 |
Zeynep BOSTANCI Cemre KESİCİ* |
Eğitimde Fırsat Eşitsizliği ve Çözüm Önerileri |
11 |
Edanur AYTEKİN Gülsüm ARSERİM* |
Çocuklarda Dijital Riskler: Rutinler ve İnternet Bağımlılığı Arasındaki İlişki |
No |
Author |
Paper Name |
4 |
İshak GÖÇ, Musab Kadir GELİNCİK, Ayhan EKİCİ, Ali Arvan TOZUN |
İlkokul Matematik Eğitiminde Yeni Bir Oyun Tasarımı: Küp Açınımı Zekâ Oyunu |
56 |
Hakan DURĞUN*, Muhlis CEYLANİ, Doğa DURĞUN |
Eğitimde Bölgesel Farklılıkların Azaltılmasına İlişkin Yönetici ve Öğretmen Görüşleri (Van İl Örneği |
25 |
Servet ABO* Naciye AYNAS |
Değerler Eğitimi ve Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli: Öğretmen Perspektifinden Bir Değerlendirme |
72 |
Esra EMEKLİ, Emine Nur ORHAN, Mehmet ŞATA* |
Yapay Zekâ ile Yüzleşme: Yapay Zekaya Yönelik Korku Ölçeği Geliştirme Çalışması |
No |
Author |
Paper Name |
6 |
Abdulkadir SAĞLAM*, Ömer ERBASAN, Gökçe SAĞLAM |
Compatibility of Türkiye's Century Education Model with Quality Education, One of the Sustainable Development Goals |
13 |
Hayati ÇAVUŞ Abdulkadir SAĞLAM* |
Learning Dynamics of Generation Z Students: A Perspective on the New Generation Student and The New Generation Learner |
45 |
Emrah KULTAS* Adnan TURĞUT |
Sınıf Öğretmenlerinin İnsan Hakları, Yurttaşlık ve Demokrasi Dersine İlişkin Görüşleri |
63 |
Enes KAPLAY*, İbrahim AÇAR, Evin ÖZDEMİR, Halil KAMIŞLI |
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’nin Sınıftaki Yansımaları: Öğretmen Görüşleriyle Yeni ve Eski Programların Karşılaştırmalı Analizi |
No |
Author |
Paper Name |
18 |
İshak GÖÇ* Ahmet AKBABA |
Değerlere Göre Yönetim ve Örgütsel Adalet İlişkisinin İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Algılarına Göre İncelenmesi |
46 |
Emrah KULTAS* Vedat SARITAŞ |
İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Bilgiler Dersindeki Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Kelime Oyunlarının Etkisi |
83 |
Sefer BOR* Evin TAŞ BOR |
Türk Dili ve Edebiyatı Dersinde Divan Edebiyatı: Yeni Maarif Modeli Bağlamında Tematik Yaklaşım ve Öğrenci Merkezli Öğretim Yöntemleri |
95 |
İbrahim Halil DEMİR Rabia Nur DİNCİ |
Mesnevi’de Nefis Terbiyesi: Aile Eğitimine Yönelik Manevi Bir Yolculuk |
76 |
Erdi YAĞAN*, Mirhan Siraç ATALAY, Berrak Pori TURGUT |
Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğreniminde Steam Etkinliklerinin Kullanımı: Bir Bilsem Uygulaması |
No |
Author |
Paper Name |
7 |
Aslıhan ALAV |
Aileden Okula: Sağlıklı Beslenme ve Fonksiyonel Gıdaların Eğitimdeki Rolü |
37 |
Serkan ERDOĞAN* Mehmet Talha KALKAN |
İklim, Coğrafya ve Merkezileşme Bağlamında Tanzimat Döneminde Osmanlı Eğitiminin Ekolojik Sorunları: Hakkâri Örneği |
38 |
Selçuk YORULMAZ* Süleyman YILMAZ |
Aksaray Üniversitesine Yerleşen Öğrencilerin Mekânsal Dağılımları |
54 |
Altun ALTUN |
Yükseköğretimde Uluslararasılaşma: Türkiye’nin Yumuşak Gücü |
No |
Author |
Paper Name |
14 |
Zöhre KAYA, Merve UZUN, Ferdi YAĞAN* |
Duygu Düzenleme Psikoeğitim Programının Okul Öncesi Çocuklarda Duygu Düzenleme ile Yalnızlık ve Sosyal Memnuniyetsizlik Üzerine Etkisi |
20 |
Zöhre KAYA, Emine Nur ORHAN, Ferdi YAĞAN* |
Oyun Terapisiyle Bütünleştirilmiş Grupla Psikolojik Danışmanın İlkokul Öğrencilerinin Benlik Saygısı Düzeyine Etkisinin İncelenmesi |
33 |
Halil KAMIŞLI* Arzu UÇAR |
Özel Gereksinimli Bireyler İçin Afet Eğitimi: Aile ve Öğretmen Odaklı Bir Model |
41 |
Ayşegül AYYILDIZ ASİL* Neşe ATAMAN BOR |
Aile İçi Şiddet Üzerine Küresel Araştırmaların Bibliyometrik Analizi |
No |
Author |
Paper Name |
71 |
Güler ÇETİN, Merve UZUN, Mehmet ŞATA* |
Yapay Zekâ Önyargı Ölçeğinin Geliştirilmesi |
57 |
Melis Berçem YÜCE |
Almancayı Öğrendikçe Kullan(Ama)Mak: Almanca Öğretmen Adaylarının Dil Yeterliği ile Alan Bilgisi Anlayışına Akademisyen Bakışı |
69 |
Serkan ÇAKAN*, Kerime ÇAKAN, Vezir AYBAR, Boran ERÇİK |
Ailece İngilizce |
94 |
Saim GÜNDOĞAN |
Bilgiye Ulaşma Yolu Olarak Cehaletin Kabulü: Sokratik Paradigma |
No |
Author |
PAper Name |
27 |
Hazal YÜKSEKKAYA*, Sümeyye CUMAOĞLU |
Learning Difficulties in The Differential Equation |
28 |
Hazal Yüksekkaya *, Hazım AKDOĞAN |
Some Mathematical Modeling of Delayed Differential Equations |
59 |
Abdullah YOLDAŞ Fırat KESKİN* |
Tracing The Discourse of Tasks: A Corpus-Based Exploration of TBLT In ELT Research (2000–2025) |
62 |
Mostafa Zarean*, Khalil Esmaeilpour, Nazanin Farsadbakhsh |
Predicting Dimensions of Perfectionism Based on Perceived Parenting Styles in Students: Evaluation of the 2×2 Model |
No |
Author |
Paper Name |
22 |
Özlem ÇEVİK |
Mevlana’nın Mesnevisi’ndeki “Arayan Adam”, “Diken Eken Adam”, “Hayvanların Dilini Anlayan Adam” Hikayelerinin Masal Terapi Açısından İncelenmesi |
53 |
Nilay KINAY CİVELEK |
Şemseddin Sivasî’nin Pendnâmesi’nde Bulunan Değerler |
67 |
Ayşe ERTUŞ |
The Role and Importance of Education in Refik Özdek’s Works Avşaroğlu, Yüreğim Yanardağ, And Gözyaşi İncisi |
94 |
Süleyman KASAP Behnaz EMAMVIRDI |
The Correlation Between AI Writing Tool Dependency and Foreign Language Anxiety in EFL Learners |
Gala Program (Location: Hakkari University Kadir Has Social Facilities Local)
INVITED SPEAKER
Assoc. Prof. Heather R. Kennedy
University of Nebraska at Kearney
Topic: Family Life: Basic Introduction to Ambiguous Loss Theory
INVITED SPEAKER
Assoc. Prof. Ümüt Arslan
University of Nebraska at Kearney
Topic: Families First: Strengthening Emotional Intelligence as Screen Time Grows
INVITED SPEAKER
Asst. Prof. Mehmet Şirin Demir
Van Yüzüncü Yıl University, Türkiye
Topic: The Collapse of Accelerated and Squezzed Epistemic Systems: Towards Slowed-Down, Optimal & Natural Neuro-Epistemic Paradigms
No |
Author |
Paper Name |
2 |
Fırat Erol |
Afetlere Hazırlıkta Aile İçi Eğitim ve Okul Programlarının Katkısı: Hakkâri Örneği |
87 |
Anita KINA EKİCİ*, Numan ERTAŞ, Ayhan EKİCİ |
Halayların Psiko-Sosyal Etkileri: Hakkâri Örneğinde Kültürel ve Sosyal Bir Değerlendirme |
84 |
Siyar KÖKSAL |
Müzik Eğitiminde Aile Desteği: Çocuğun Gelişimi ve Bağlamsal Dinamikler |
81 |
Alican KAYA |
Öğrencilerde sosyallik ve iş birliği ilişkisi: Duygusal kontrol aracı rolü |
29 |
Berfin ASLAN* Naciye AYNAS |
Eğitimde Eşitlik: Kapsayıcı Eğitim Üzerine Öğretmen Görüşleri |
No |
Author |
Paper Name |
9 |
Sinan KESKİN |
Öğretmenlerin Mobbing Maruziyeti ve Mobbingin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi |
19 |
Sevgi YILDIZ, Mert Hasan CEYLAN, Kadir TUNÇ, Şenay DÜNDAR |
Paylaşmak ya da Paylaşmamak: Sosyal Medya Fenomeni Öğretmenlere Yönelik Veli Görüşleri |
30 |
Necla CANLI YİĞİT Tunay BİLGİN |
İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Çoklu Temsil Kullanımı ile İlgili Görüşleri |
49 |
Mehmet Akif Ersöz |
Bedensel Engelli İlkokul Öğrencilerinin Beden Eğitimi ve Oyun Dersinde Karşılaştığı Güçlüklere Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi |
52 |
Esin MÜHİRCİ* Elif ERTEM AKBAŞ |
An Analysis of The Concept of Area in Middle School Mathematics Textbooks Based on The Revised Bloom’s Taxonomy |
No |
Author |
Paper Name |
60 |
Mehmet Sıddık VANGÖLÜ Memet Ali PADIR Volkan TAYİZ* |
Ebeveyn Phubbing’inin Ergenlerin Psikolojik Uyumuna Etkisi: Problemli Sosyal Medya Kullanımı ve Algılanan Sosyal Desteğin Rolleri |
79 |
Mehmet Şirin DEMİR* Fatime ERZEN |
Ailesel ve Örgütsel Refahın Ahlaksal, Manevî Temelleri: İnterdisipliner Bir Perspektif |
17 |
Celal ASLAN Şayla YILDIRIM Talha ÇIÇEK* |
Türk Sinema ve Dizilerinde Aile Kavramlarının Kullanımına Dair Analitik Bir Bakış |
34 |
Gizem TAYAN* Celal ASLAN |
Sinemada Aile ve Eğitim İlişkisi: The Breakfast Club Örneği |
47 |
Fatma GÜNGÖRER |
Trb2 Bölgesi’nde Kız Çocuklarının Eğitime Erişimine Yansıyan Eşitsizlikler ve Sosyo-Kültürel Etmenler |
No |
Author |
Paper Name |
58 |
Sidar BOR |
Aileden Okula Ahlak Eğitimi: İnterdisipliner Bir Perspektif |
61 |
Merve ÜNAL |
Eğitimin İlk Sınıfı: Ailenin Görünmez Müfredatı |
64 |
İbrahim ÇAVAŞ |
Köy Okullarında Velinin Eğitime Katkısı |
86 |
Muhammed ÖZCAN |
Ebeveyn Tutumları ve Çocukların Eğitim Sürecindeki Motivasyon Düzeyleri Arasındaki İlişki |
No |
Author |
Paper Name |
10 |
Sanem ŞEHRİBANOĞLU |
Statistics on Cyberbullying |
77 |
Halil İbrahim ÖZOK Buse TÜRKÖZÜ* |
Ailede Psikolojik Güvenlik: Çocukların Eğitim Süreçlerine Katkısı Üzerine Bir İnceleme |
82 |
Halil İbrahim ÖZOK Mahsum EŞSİZER* |
Psikoterapi Süreçlerinde Yapay Zekâ Destekli Seans Planlaması: Seans Notu Analitiğine Dayalı Klinik İş Akışı Üzerine Bir Literatür İncelemesi |
80 |
Sefacan TURAN Alican KAYA |
Belirsizliğe Karşı Tahammülsüzlük, Dindarlık ve İntihar Bilişleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi: Bir Aracı Model |
51 |
Busra SUSAM |
Uncovering Determinants of Student Achievement via Machine Learning Approaches |
24 |
Furat HASAN |
Posttraumatic Growth and Grief Experiences in Yazidi Women Post-Genocide |
No |
Author |
Paper Name |
16 |
Çiğdem Müge HAYLI * Dilek DEMİR KÖSEM |
Çocuklarda Beslenme, Obezite ve Uyku Sorunlarına İlişkin Ailelere Yönelik Verilen Eğitimin Önemi |
89 |
Mansur KILIÇ* Engin TURĞUT |
Aile ve Çocuk İçin Bir Risk Faktörü: Babalarda Doğum Sonrası Depresyon |
73 |
Halil İbrahim ÖZOK Volkan TAYİZ* |
Dijital Bağımlılık, İçselleştirilmiş Davranışlar, Ruh Sağlığı ve Öznel Mutluluk Arasındaki İlişkiler: Bir Korelasyonel İnceleme |
75 |
Nigar HUSEYNOVA |
Azerbaycanda okul öncesi eğitimde teknoloji kullanımı. |
78 |
Fuat TANHAN Hazal DEYMEZ* |
Eğitimde Yapay Zekâ Uygulamalarının Aşırı Kullanımı Üzerine Derleme Çalışması |
Time |
Excursion Program |
08:00 AM |
Departure from Hakkari – Meeting Points |
09:00 - 10:30 AM |
Breakfast in Yüksekova |
10:30 AM |
Departure to Şemdinli |
12:00 - 1:30 PM |
Free Time |
1:30 - 4:00 PM |
Şemdinli River Tour – Terrace Visit |
4.00 - 5.30 PM |
Dinner |
5.30 PM |
Departure from Şemdinli to Hakkari |
8.00 PM |
Arrival in Hakkari |